3 april 2012

Nytt favoritrecept!

Måste dela med mig av ett nytt recept som jag hittat på Arlas hemsida. Testade det i helgen på familjen och W´s kompis. Det blev succé! Lättlagat och verkligen jättegott. Jag dubblade alla ingredienser utom vattnet för att få över till några matlådor (blev dock bara en matlåda då killarna tog om och tog om!). Gör du enligt receptet tror jag det räcker med ½ dl vatten, annars blir nog såsen blaskigt.


Bild från Arla.se


Pasta med strimlad biff

4 portioner

300 g pasta
300 g nötkött, t.ex lövbiff
1 gul lök
½ tsk salt
2 msk smör- & rapsolja
2 dl Arla köket crème fraiche gourmet; karljohan, timjan, citron
1 dl vatten (½ dl räcker tror jag)
1 msk oxfond
1 tsk olja med smak av tryffel
70 g babyspenat

Koka pastan enligt anvisningen på paketet. Strimla köttet tunt. Skala och hacka löken. Salta och bryn köttet i 1 msk smör- & rapsolja i en stekpanna. Lägg i löken och låt den fräsa med. Vispa ihop crème fraiche, vatten, fond och tryffelolja. Häll det i pannan. Låt koka 2-3 min. Rör ner spenat och 1 msk smör- & rapsolja i den nykokta pastan och servera med såsen.

Smaklig måltid!



6 kommentarer:

Irene sa...

God morgon Lotta,
detta recept låter jättegott, tror vi ska göra det till helgen när vi får gäster, enkelt och säkert snabbt att laga. Tack för tipset :-)
önskar dig en jättefin tisdag

Life´s Silverlining and I sa...

tack, jag älskar recept som är goda och enkla som detta verkar vara. Skall jag absolut testa! Kram

Lena J sa...

Hej

Verkar supergott !
Får testa
ha det gott i vårsolen
Lena

Ord & Känsla sa...

Åh, låter jättegott! Har ett liknande snabbt, enkelt och framför allt gott!
Vi har ICA´s matkasse nu arannan veckab och är väldigt nöjda med recepten som är lagom svåra och de tar inte så lång tid att göra heller.

Kram Helena

Annika Christensen sa...

Mat som passar mig perfekt.
Hedentorp är jätte mysigt...
Glad påsk själv
Annika

Livet på Vestergård sa...

Så bra att få lite mattips.
Fina foton i förra inlägget. Jag hoppas att vi någongång får någon fotokurs här i mina trakter för det skulle jag gärna gå på.
Ha en fin fortsättning på påskveckan!
Kram Kicki